Voorstellen

Vanuit mijn werk als leerkracht in de onderbouw kwam de mogelijkheid om te gaan werken als remedial teacher. Dit deed ik 18 jaar. Leerlingen in de remedial teaching zijn erg geholpen wanneer ze beter leesbaar leren schrijven. Ook leerlingen in de middenbouw hebben vaak wat extra aandacht nodig voor het handschrift. Er wordt in die periode erg veel van ze gevraagd. Individuele aandacht voor schrijven is dan meer dan welkom.

Toen ik merkte dat vlot en leerbaar schrijven niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is heb ik de (post) HBO-opleiding “Schrijven met pen en toets” gevolgd (2010) en ben daarna de praktijk voor handschriftverbetering “Beterhandschrift” in Nieuwe Niedorp gestart.

Het is steeds weer mooi om te zien hoe het plezier in schrijven terugkomt tijdens de handschrifthulp en creatieve activiteiten.

Jeanette Sies-Nijholt

Lid van de Vereniging voor handschriftontwikkeling (VLSM) enĀ Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers(LBRT)